søndag 7. februar 2010

Ulljakke til meg selv..

Ja nå har jeg tråla alle butikker etter en ulljakke, uten hell...så da er det bare å lage en selv da! Denne er laget med utgangspunkt i et jakke mønster til barn fra ottobre magasinet. MYE forandret da...Den har skjæring under brystet og overdelene består av 8 deler til sammen og underdelene 6 deler...så det er mange dekorsømmer på den. Den har lommer forann med hvite knapper, hvitt for i hetta og i ermkantene. Pelskant må til...og en krone med sølvkuler på ryggen. Den er vid i nederdelen og deretter snørpet sammen med hvite snorer nederst. Glidelåset var det en del makkverk med å få til..det bølga seg lett. Men fikk det sånn ok til etter myyye nåling og lengste stinglengde. ;) Denne blir varm og deilig fremover! :)
Mønster: tjaa...utgangspunkt i otteobre sin, men er nok mer min egen..hehe
Stoffer: alt fra Ørsta stoffsenter
Str: Ottobre sin str var 170...

Photobucket

7 kommentarer:

Tonje sa...

Om det var ei slik ei du var på jakt etter forstår eg godt at du ikkje fann ei liknande på ein butikk. Jakka vart kjempefin!

Helsing Tonje

Katrin sa...

Vilken snygg jacka!

Kaja sa...

Oj! Helt underbar jacka! Pälskragen gjorde verkligen det lilla extra!

Astrid Hemsydd sa...

Oj, jeg er imponert! Modig og lekker!

Ahlard sa...

Oj supersnygg!

Floppetiflopp sa...

Så utrolig fin denne var! Har vært innom bloggen din flere ganger tidligere, og du slutter aldri og imponere :)

Cecilia & Busiga ungar sa...

Ojoj, vad snygg!!! Riktigt bra gjort.

Blog Widget by LinkWithin