onsdag 12. november 2008

Hvordan sy siklesmekker...


Desse kan lages i maaange varianter, men jeg har valgt å lage de spisse, som et skjerf. Bruker fleece til foret og bomull til hovedstoff.Klipp ut foret i passende størelse. Hvor store du vil ha det må igrunnen bare tilpasses alderen og størelsen på barnet. Til min 2 åring bruker jeg ca. desse målene på foret:

Så legger du den biten oppå hovedstoffet og klipper rikeslig rundt, dette for å få den rynkete effekten når det sys sammen. Slik:
Nål sammen begge delene, med rynkeeffekter.

Syest sammen med overlock, eller med sikksakksøm. Klipp bort løse tråder..det har ikke jeg gjort enda på bildet under...Slå i trykknapper i endene, eller man kan bruke borrelås.VOILA!! siklesmekkene er ferdig.

Photobucket

4 kommentarer:

UnePune sa...

Tusen takk for oppskrift =) Den voksiposen og stellebagen var knallfine!

Susanne sa...

Nå fikk jeg nesten lyst til å prøve å sy! Dette virket nesten såpass lett at jeg kanskje kunne få det til..?
Stilig!

Astrid Hemsydd sa...

Tusen takk for flott beskrivelse! Har tenkt å prøve meg på en sånn! Masse flott du syr forresten!

Anonym sa...

Tusen takk for oppskriften, disse ha jeg lyst til å prøve på.

Blog Widget by LinkWithin