tirsdag 16. november 2010

Hvordan sy en raglantrøye.

Her kommer en bilde-toturial på hvordan jeg syr en raglantrøye. :) Håper den er forståelig...
Først klipper su ut alle deler:
Legg ermene rette mot rette på bakstykket, og sy de på..La det stå igjen ene siden.

Slik ser det ut da:

Nå trer jeg maskina me tvillingnål, og stikker ned sømmene på fremsiden. Jeg legger alltid sømmen MOT armen og stikker ned da på ermen.

Sy sammen den siste langsiden og stikk ned her også. Slik blir det da:
Sy ermene og sidene i ett:
Sy halsribben til en pølse, brett den dobbel, fest den med nåler inni genseren, som er vrengt. Pass på at sømmen blir midt bak, og at du strekker ribben likt gjennom hele runden. Sy fast.
Stikk ned sømmen med tvillingnål.
Sy sammen armribben til en pølse, og brett dobbel. Syest på ermene på samme måte som halsen.
Så bretter jeg kanten nederst, og styker den jamnt rundt hele.
Jeg sprayer med stofflim, slik at den holder seg på plass. (litt lat, gidder ikke bruke tusen nåler.
Nå syr jeg fra retta med tvillingsøm.
Slik skal det se ut på baksiden nå:
Voila...ferdig! :)
Litt close up...

Var denne grei å følge?

Photobucket

9 kommentarer:

Eva Mari sa...

Kjempefin tut, - tusen takk for at du tok deg tid!

Klem fra eva mari :D

Prinsesse Vilikke sa...

Super!! Tusen takk!

TinaF sa...

Flott!! Tusen takk :)

JunePune sa...

Kjempefin tut!

Kaos eller ro? sa...

*liker* Stillig!!

Silje sa...

Perfekt!!
Tusen, tusen takk!!

Kristin sa...

Flott beskrivelse!!

Håndlaget av InaPina sa...

Super bra tut! Thanks!

Liten og stilig sa...

Takk for gode tips ;-)

Blog Widget by LinkWithin